
Over mij
Waar het allemaal begon…
Waar veel kinderen zijn opgegroeid met voetbal of een andere sport, ben ik opgegroeid met muziek en een voorliefde voor parfum. Dat laatste heb ik aan mijn moeder te danken. Al van jongs af aan zag ik hoe zij zichzelf klaarmaakte en de look afmaakte met een paar oorbellen en drie spuitjes parfum. Het rode flesje van Nina werd uit de kast gehaald en de kamer vulde zich met een heerlijke zoete lucht. Ik wilde ook zo ruiken.
Vanaf mijn dertiende begon ik met parfum vragen voor mijn verjaardag. Natuurlijk vroeg ik niet elk jaar parfum, want hé, ik was nog kind en het Intertoys speelboek stond nog vol met schatten die ik móest hebben. In 2009 viel het Intertoys speelgoed een beetje tegen en vroeg ik mijn eerste parfum. In november was de grote dag aangebroken. Ik kreeg mijn eerste parfum. Met stralende ogen zat ik daar met mijn parfum in mijn handen. Ik voelde mij trots en volwassen. Ik was er zo blij mee, dat ik de parfum nooit opdeed, want dan zou de parfum opraken. En dat mocht natuurlijk niet.
Na dat ene flesje, heb ik in mijn tienerjaren nog vele andere parfumflesjes gekregen of gekocht, meestal met een zoete geur. Eén geur mocht ik alleen nooit kopen van mijn moeder, dat was Nina. Nina is haar luchtje. Nu tien jaar later heb ik al heel wat parfumflesjes versleten, maar nog nooit de parfum Nina. Dat is het geurtje van mijn moeder.
Mijn verhaal
Waarom Parfumkundig?
Ik ben gek op geur. Elke dag draag ik parfum en ook in een geurkaarsenwinkel moet ik tenminste vijf kaarsen geroken hebben voor ik weg kan. Maar naast geur, heb ik ook een passie voor storytelling en business. Hoewel deze twee passies op het eerste gezicht niet direct te maken hebben met parfum, combineer ik deze drie passies op Parfumkundig.
In februari 2020 heb ik de master Communicatiekunde afgerond aan de Rijksuniversiteit te Groningen en mag ik mijzelf communicatiekundige noemen. Hier heb ik mijn interesse voor storytelling ontwikkeld en uitgebreid. Met Parfumkundig deel ik graag verhalen over parfum en wil ik ook de wetenschappelijke kant belichten (komt die wetenschappelijke studie mooi van pas). In het kader van storytelling wil ik het verhaal over parfum compleet maken. Ik wil verschillende onderwerpen aansnijden en mij steeds meer verdiepen in de wereld achter die mooie flesjes. Deze verdieping in parfum wil ik ook graag met jou delen! Ga daarom samen met mij het avontuur aan en laten we voor elkaar een inspiratiebron zijn.
Van mijn ondernemershart mag het verdiepen in parfum alleen niet beperkt blijven tot het schrijven van artikelen. Ik moet er meer mee doen. En dat ga ik doen. Houd daarom mij en Parfumkundig in de gaten, want er komt meer aan ? .
